3 minuten leestijd

10 gezonde pre workout snacks voor een optimale training!

René Dekker
Door: René Dekker
2 februari 2021

Pre workout snacks zorgen ervoor dat je tijdens een training volop kracht en energie hebt en geen honger krijgt. 10 gezonde pre workout snacks voor een optimale training!

Vind je het ook lastig om je maaltijden zó te plannen dat je wél voldoende energie hebt voor je workout, maar niet zo’n volle maag dat je ervan gaat puffen en zweten of steken in je zij krijgt? Of je nu sport in de ochtend of avond, ga voor slimme snacks die je energie geven zonder vol gevoel. Met de juiste hoeveelheid koolhydraten, vetten en eiwitten voorzie je je lijf van voldoende brandstof om er tegenaan te gaan en voorkom je maagkrampen tijdens jump squats of jack-knife sit-ups.

Deze 10 pre workout snacks geven je instant energie:

Gezondheid
Gezondheid
  1. Haver powersnack

Haver is niet alleen gezond en lekker voor het ontbijt, het is ook een perfecte pre workout snack! Voor een haver powersnack meng je een half kopje gekookte haver met een eetlepel geschaafde amandelen en een eetlepel bosbessen of ander vers fruit.

  1. Schijfjes appel met eiwitspread

Een zoete pre workout snack bestaat uit schijfjes appel met eiwitspread. Meng voor de spread een geprakte banaan met een lepel proteïne poeder en een eetlepel amandelpasta. Smeer dit op de appelschijfjes en geniet!

  1. Ei op toost

Een makkelijke pre workout snack is een hardgekookt ei op een volkoren toastje. Beetje peper en zout erover en je hebt een smakelijke en goed vullende snack.

  1. Eiwit smoothie

Deze pre workout snack geeft je alle energie om er komende training lekker tegenaan te gaan! Meng een schep van je favoriete wei-eiwit poeder met een handvol ijs en een kopje bevroren bessen. Lekker!

  1. Trail mix

Deze pre workout snack haal je zó uit een zakje en bestaat uit een mengsel van ongebrande noten en pitten met gedroogde vruchten, zoals rozijnen, golden berries en cranberries. Neem er een handje van voor een stevige energieboost, maar pas op voor gesuikerde varianten.

  1. Kwark en fruit

Voor deze gezonde pre workout snack voeg je een half kopje van je favoriete vruchten toe aan een half kopje kwark.

  1. Ei in een avocado

Een iets bewerkelijker pre workout snack, maar wel heel erg lekker! Verwarm de oven voor op 220 graden. Snijd een avocado doormidden en schep het midden eruit, zodat het ei erin past. Breek het ei en giet het eiwit en eigeel in de avocado. Zet het geheel op een ovenschaal en bak 15-20 minuten. Mmm… genieten!

  1. Appels en kaas

Deze pre workout snack combineert het zoete van appel met het hartige van kaas. Hij bestaat simpelweg uit schijfjes appel en blokjes kaas. Geniet ervan!

  1. Bananenshake

Deze pre workout snack is net zo eenvoudig als effectief. Simpelweg een banaan in schijfjes snijden, een kopje melk erbij en in de blender!

  1. Rijstwafels mét

Nog een eenvoudige pre workout snack bestaat uit rijstwafels met daarop een kwart avocado of humus en tomaat.

Deel via:
René Dekker
Ervaringsdeskundige, voedingsdeskundige (i.o.) en ervaren bourgondiër

Als fanatieke bourgondiër weet ik als geen ander hoe moeilijk het is om op een gezonde manier af te vallen. Nadat ik in een vorig leven gestopt ben met roken, vlogen de kilo’s er dubbel zo hard aan, met als gevolg een BMI van 29: Overgewicht dus! Dat naar een gezond gewicht krijgen is een dagelijkse strijd, maar ook mijn passie geworden.

Jalin Media
Loethoeli-erf 15
3263 SJ Oud-Beijerland
info@gezondafvallen.nl


De informatie op deze website vormt geen medisch consult. Raadpleeg hiervoor altijd je huisarts of specialist. © 2021 - Alle rechten voorbehouden

NIEUW!

KOOLHYDRAATARME RECEPTEN